5 tips voor snellere spieropbouw!

5 tips voor snellere spieropbouw!

MuscleTools is op 5 conclusies uitgekomen nadat wij ons onderzoek en research af hebben gemaakt.

Tip 1: Eet genoeg eiwitten
Eiwitten zijn de aller belangrijkste bouwstoffen voor spieropbouw die je maar kunt hebben dus zorg ervoor dat je altijd genoeg eiwitten binnen krijgt.
Je dagelijkse eiwitbehoefte bereken je door (lichaamsgewicht in KG) x 2 te doen.

Tip 2: Zorg voor meer slaap
Nog een andere tip voor het opbouwen van een spiermassa is genoeg slapen. Je spieren hebben ongeveer 8 uur per nacht nodig om te herstellen en niet iedereen komt aan die uren. Spierherstel kost gewoon wat tijd dat is niet anders. Ook verminderd je lichaam je stressniveau wat beter is voor je spieren. Daarnaast is het ook nog eens zo dat je groeihormonen los laat tijdens je slaap dit zorgt ook voor spieropbouw.

Tip 3: Train je spieren 2 tot 3 keer per week
Nog steeds kiezen veel mensen voor een trainingsschema waarbij ze elke dag een spiergroep een uur aanspreken. Dit is niet goed je moet minimaal 2 keer per week je spiergroepen trainen voor goede spieropbouw. Let hierbij wel erop dat je ook genoeg rust tussen je trainingen houd.

Een voorbeeld van zo’n trainingsschema is:

  • Maandag: Triceps, schouder en de borst
  • Dinsdag: Biceps, deadlifts en de rug
  • Woensdag: Benen
  • Donderdag: Triceps, schouders en de borst
  • Vrijdag: Biceps, deadlifts en de rug
  • Zaterdag: Benen
  • Zondag: Rustdag

Tip 4: Compound oefeningen
Focus op gecombineerde oefeningen. hiermee wordt bedoeld dat je bij een oefening meerdere spieren aan spreekt en daardoor dus meer tegelijk pakt. Hierbij kun je dan bijvoorbeeld denken aan de squat, deadlift, row, bench press, overhead press en chin up.

Ook compound lifts zetten veel spieren aan het werk waardoor je efficiënter zult trainen en waardoor er verschillende hormonen vrijkomen vooral testosteron. Deze hormonen zullen ervoor zorgen dat de spiergroei sneller zal gaat en je betere resultaten zult behalen.

Tip 5: Kortere rust
Neem kortere pauzes tussen je oefeningen, de meesten van jullie nemen na een oefening gedaan te hebben al snel 2 tot 3 minuten rust. Dit is niet de juiste manier op snel spieren op te bouwen, je kan beter 30 tot 90 sec rust houden en dan weer gelijk door. Je spieren zullen meer testosteron, groeihormonen en spieropbouwende hormonen afgeven waardoor je spier echt vermoeid raakt en meer geprikkeld word.

Wat anderen bestellen voor snellere spieropbouw:


Het Push Up Board 9 in 1 Deluxe zorgt ervoor dat je heel specifiek je spiergroepen aan kunt spreken wat zorgt voor beter resultaat. Je kunt je borst, schouders, rug en armen. In slechts 30 minuten per dag ontwikkel je spieren, bouw je lichaam op, verbrand je calorieën en verlies je gewicht.
Voor meer informatie klik  hier 

   
Deze weerstandsbanden met handvaten zijn ideaal voor fitnessoefeningen en ze zijn verkrijgbaar in verschillende weerstanden. De weerstandsband is geschikt voor veel verschillende oefeningen waardoor thuis sporten nog nooit zo makkelijk was. De band is verkrijgbaar in de weerstandsniveaus 4,5, 7, 9, 11 en 14 kg. De band is 120 cm lang en voorzien van twee handvaten. De handvaten zijn voorzien van schuimrubber waardoor er extra comfort is tijdens de oefeningen.
Voor meer informatie klik → hier 


Krijg perfect gevormde billen en een summer body in een mum van tijd, met de Billen Trainer Deluxe! De billen trainer is zo ontworpen dat je precies goed je bilspieren aanspreekt en dat zorgt voor een uniek resultaat binnen een korte tijd (dit resultaat is meestal al te merken binnen 7 dagen)!
Voor meer informatie klik → hier