Geen geld meer uitgeven aan nutteloze supplementen?!

Geen geld meer uitgeven aan nutteloze supplementen?!

Het team van MuscleTools ziet nog steeds zo vaak fout gaan dat mensen geld uitgeven aan nutteloze supplementen die vrijwel geen tot geen effect hebben. Daarom hebben wij besloten hierover een blog te schrijven en jullie hierbij te helpen. Immers zijn er ook zoveel producten op de markt, dat je niet goed weet wat je moet kiezen.

Hierbij de top 4 producten die wel het geld waard zijn:

1. Whey protein: whey protein is eigenlijk een gemakproduct, want eigenlijk zou je ook zonder dit supplement genoeg eiwitten binnen kunnen krijgen wanneer je goed op je voeding let. Wat het bij whey protein gemakkelijk maakt is dat je gewoon een schepje poeder pakt daarna mixt en klaar ben je. Het helpt je bij het bereiken van je dagelijkse eiwitbehoefte dus dit is puur een gemaksproduct. Eiwitten zorgen voor spieropbouw maar ook voor vetverlies.

Je dagelijkse eiwitbehoefte bereken je door (lichaamsgewicht in KG) x 2 te doen

2. Creatine: creatine is een van de meest onderzochte en bewezen supplementen die ook daadwerkelijk effect hebben. zorg er dan wel voor dat je creatine monohydraat hebt, want dit is de zuiverste vorm. Neem ongeveer 5 gram per dag, dat is meer dan genoeg. Luister dan ook zeker niet naar producenten die beweren dat je een "oplaadfase" nodig hebt want dit is puur een verkooppraatje zodat jij snel door je creatine heen gaat en weer een nieuwe moet kopen. Daarnaast is creatine wel een van de goedkoopste supplementen waarbij je meestal maar €10-15 betaald voor 500 gram.

3. Caseïne: Caseïne is ook weer een vorm van eiwitten maar dan in een vorm die langzaam door je lichaam word opgenomen. Daarom word het ook vaak voor het slapen gebruikt zodat je je hele slaap genoeg eiwitten binnen krijgt.

4. Cafeïne: Cafeïne is een goed supplement wat je je juist voor je training kunt gebruiken om genoeg energie te hebben. Daarnaast helpt het ook nog eens bij spierherstel wat natuurlijk alleen nog maar meer gunstig is. Je kunt cafeïne in de vorm van koffie in nemen maar een pre-workout zou natuurlijk ook kunnen als je dat wilt.

Wat anderen bij ons bestelde

GEWICHTEN LIFTEN ALS EEN SERIEUZE LIFTER...?

Voor meer informatie: Klik  HIER

EFFICIËNT TRAINEN OP VERSCHILLENDE NIVEAUS?

Voor meer informatie: Klik  HIER

WIL JE MAKKELIJK THUIS TRAINEN?

Voor meer informatie: Klik  HIER